טיסות לשנגחאי

עדכון: לאחרונה חברת היינאן אירליינס החלה לבצע את טיסותיה בקו ישראל-שנגחאי במטוסי אירבאס A330-300 ולא במטוסי בואינג 787-9 כמו בעבר. אף על-פי כן, עדיין מדובר בחווית טיסה מצויינת.

כיום מופעלות 3 טיסות ישירות שבועיות מתל אביב לשנגחאי בימים ראשון, שלישי וחמישי; כולן מבוצעות בידי חברת התעופה היינאן אירליינס הסינית במטוסי 787-9 ("דרימליינר") חדישים. אלעל לא טסה בשלב זה לשנגחאי, ולא ידוע בשלב זה אם מתוכננת פתיחה של קו כזה בעתיד. ייתכן ובעקבות תוכנית ההצטיידות של אלעל ב-16 מטוסי 787 חדשים, ייפתח קו ישיר בהמשך. בשלב זה אלעל מציעה באתר האינטרנט שלה טיסות שאינן ישירות, לרוב עם עצירת ביניים בהונג-קונג, במחירים שנעים סביב ה-1000 דולר לכרטיס הלוך-חזור.

הטיסות הישירות של היינאן אירליינס לשנגחאי ממריאות מנמל התעופה בן גוריון בשעה 13:55 בצהריים ונוחתות בשדה התעופה פודונג בשנגחאי בשעה 5:30 בבוקר שלמחרת (כ-10 וחצי שעות טיסה). בחזור, הטיסות ממריאות משנגחאי בשעה 1:25 לפנות בוקר ונוחתות בתל אביב בשעה 8:30 בבוקר לאחר כ-12 שעות טיסה.

מחירי הטיסות לא יקרים כבעבר, וניתן אפילו למצוא טיסות ישירות בפחות מ-600 דולרים הלוך-חזור.

שימו לב – יש צורך בויזה ובדרכון עם תוקף של לפחות חצי שנה לצורך כניסה לסין. ויזה ניתן להנפיק בתוך כ-4 ימי עסקים (בהליך מזורז – יום עסקים אחד) בשגרירות הסינית בתל אביב. לפרטים נוספים באתר השגרירות הסינית בישראל לחצו כאן.

עלות הוצאת ויזה נכון למועד כתיבת שורות אלה היא 100 שקלים (200 שקלים בהליך מזורז). לחצו כאן לקבלת הנחיות למילוי טופס הבקשה לויזה.

מסלול הטיסה

הטיסות הישירות מתל אביב לשנגחאי, עוברות מעל טורקיה (לאחר כשעה), הים השחור, רוסיה (לאחר כשעתיים), קזחסטאן (לאחר כ-3 שעות) ונכנסות לשטח האווירי של סין לאחר כ-5 וחצי שעות טיסה. לאחר 5 שעות טיסה מעל שטחה של סין, מתבצעת הנחיתה בשנגחאי. לחצו כאן לצפיה במסלול טיסה לדוגמא.

גם במחלקת תיירים, חוויית הטיסה במטוסי ה-787 של היינאן אירליינס מעולה. ראשית, מטוסי ה-787 תוכננו ונבנו כך שדיחוס האוויר יהיה טוב יותר ותא הנוסעים שקט יותר, מה שמקל על גופם של הנוסעים ומוריד דרסטית את תחושת העייפות והג'ט לג המורגשים לאחר טיסות ארוכות. בנוסף, למטוס חלונות גדולים מהרגיל, כאשר השליטה עליהם מתבצעת באמצעות כפתור שבאמצעותו ניתן להחשיך או לבטל את ההחשכה בצורה אלקטרונית, ללא צורך "בווילון" מיושן. למרות שבמחלקת התיירים מעט צפוף, השירות האדיב ומערכות הבידור המותקנות בגב כל מושב, תורמים לכך שהטיסה חולפת לה במהרה.

  • לפרטים נוספים אודות מטוס ה-787, לחצו כאן.
  • לפרטים נוספים אודות סידור המושבים בטיסה, לחצו כאן.
  • לפרטים נוספים אודות המטוס בשירות היינאן אירליינס, לחצו כאן, או כאן.